Tip van de Week: Werktijden en werklocaties toevoegen aan Google Agenda

Martijn Boer

Krijg jij regelmatig uitnodigingen voor afspraken op tijden waarop je niet werkzaam bent of uitnodigingen voor een afspraak op een andere locatie dan je die dag aanwezig bent?
Dit is uiteraard niet handig! Deze tip kan je dit helpen te voorkomen door aan te geven waar en wanneer je beschikbaar bent.

Wist je dat…..

….Je door het toevoegen van je werktijden en locaties wordt het voor anderen makkelijker te zien waar en wanneer je beschikbaar en aanwezig bent, bijvoorbeeld voor de ondersteuning, die regelmatig op locatie werkt. Hiermee kan je helpen te voorkomen dat je uitnodigingen krijgt buiten jouw aangegeven werktijden of op locaties waarop je de betreffende dag niet aanwezig zal zijn. Handig om te voorkomen dat je afspraken steeds moet afzeggen of verplaatsen.

Voor wie?

Deze tip is vooral interessant als je vaak uitnodigingen ontvangt buiten je werktijden, werkt op onregelmatige tijden en/of steeds op wisselende locaties. Door de tijden en locaties toe te voegen aan jouw agenda, wordt voor collega’s (en eventueel externe contacten) inzichtelijk of je daadwerkelijk beschikbaar bent of aanwezig bent op de locatie, zodat ze hier ook rekening mee kunnen houden met het versturen van uitnodigingen. Ideaal wanneer je ondersteuning biedt op zorglocaties.

Interessant! Maar hoe?

Hoe je werktijden en locatie toevoegt aan je agenda, lichten we stap voor stap toe. Klik op het plaatje of onderstaande button voor een uitgebreide uitleg.

Bekijk hier de volledige uitleg

Extra tip! 

Werklocaties direct toevoegen in je agenda? Bekijk de extra tip hoe je dit doet!

Bekijk hier de extra tip!

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van deze tip? Ons support team staat voor je klaar!
Stuur gerust een mail naar support@adapta.nl.

Wekelijks een tip in de mailbox

Handig?  Via onze Tip van de Week nieuwsbrief sturen we je wekelijks onze beste tips toe.  Handig voor jou én je collega’s. Via deze pagina kan je jezelf hiervoor aanmelden.