Tip van de Week: Aan de slag met vooraf gemaakte tabellen! (klinkt saai, maar is leuk én super handig!)

Lonneke Scheper

Met een tabel kun je eenvoudig informatie overzichtelijk weergeven in een document of presentatie. 

Wist je dat…..

…Je kunt sinds kort gebruikmaken van tabel templates wat direct tijd bespaart! Laat het denkwerk maar aan Google over. 😃

Heb jij behoefte aan overzicht, maar kun je wel wat hulp gebruiken om dit overzicht te creëren? Voelt jouw hoofd met statussen, roosterplanningen en projecten als een doolhof? Dankzij de nieuwe tabel templates in je Google Spreadsheet kun je nu snel en eenvoudig informatie organiseren. Deze vooraf gemaakte tabellen helpen je niet alleen om tijd te besparen, maar ze zorgen ook voor meer overzicht en structuur in je taken. Het laat jou toe om je hoofd leeg te maken en Google het werk te laten doen. Perfect voor iedereen die een beetje extra hulp kan gebruiken om alles op een rijtje te zetten!

 

Zeg gedag tegen externe software!

Er zijn verschillende soorten software voor het kunnen organiseren van je werk, bijvoorbeeld voor het maken en kunnen bijhouden van (project)planningen of roosters, het plannen van vakanties of het kunnen bijhouden van uitgaven. Het is niet langer nodig om hier externe software voor te gebruiken, omdat dit echt heel goed mogelijk wordt gemaakt in Google Spreadsheets. Je hoeft hierbij niet zelf het wiel uit te vinden. Met één druk op de knop in Google Spreadsheet zorg jij er nu voor dat jouw basis van het overzicht staat.

Voor wie?

Deze tip is voor iedereen interessant! Zowel op professioneel als persoonlijk gebied. Ben jij in het team verantwoordelijk voor het bijhouden van de uitgaven of zorg jij ervoor dat projecten volgens afspraken op tijd worden afgerond? Dan heb ik twee praktijkvoorbeelden die hier goed bij kunnen aansluiten.

Het is namelijk in Spreadsheet mogelijk om een bestaand tabel template te kiezen dat je vervolgens naar jouw stijl en benodigdheden kunt aanpassen.

Praktijkvoorbeeld 1: het bijhouden van de uitgaven van jouw team

In deze video kan je zien hoe je een overzicht maakt van de uitgaven van jouw team.

Praktijkvoorbeeld 2: het maken van een projectplanning en bijhouden van de status

In deze video kan je zien hoe je een overzicht maakt van een projectplanning.

Interessant! Maar hoe?

Hoe je gebruik maakt van tabellen, kolommen en het kolomtype kan aanpassen, vind je terug in onderstaande uitleg. Klik op het plaatje of de button voor een stap-voor-stap uitleg.

Bekijk hier de volledige uitleg

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van deze tip? Ons support team staat voor je klaar!
Stuur gerust een mail naar support@adapta.nl.

Wekelijks een tip in de mailbox

Handig?  Via onze Tip van de Week nieuwsbrief sturen we je wekelijks onze beste tips toe.  Handig voor jou én je collega’s. Via deze pagina kan je jezelf hiervoor aanmelden.