Heb je ooit een presentatie gegeven en gewenst dat je makkelijker kon scrollen en inzoomen zonder van tabblad te wisselen, zodat je de deelnemers ook kon blijven zien? Dat kan nu! In Google Meet kun je direct in je gedeelde content scrollen, in- of uitzoomen en informatie ‘pointen’, zodat je je volledig kunt richten op je presentatie én het publiek.
Je tijdens het presenteren van een Google Document, Google Slide of Spreadsheet, nu direct vanuit Google Meet kunt scrollen en in- of uitzoomen? Dit betekent dat je niet meer hoeft te schakelen tussen tabbladen en je je volledig kunt richten op je presentatie. En dat is nog niet alles! Wil je bepaalde onderdelen van je presentatie extra benadrukken? Houd dan gewoon je muisknop ingedrukt en beweeg over het scherm. Zo kan je nu direct vanuit Google Meet de aandacht vestigen op belangrijke punten.
Let op: als je een Google-presentatie wilt beheren vanuit een Google Meet-videovergadering, moet je een computer met een Chrome-browser gebruiken.
Deze tip is eenvoudig toepasbaar voor iedereen die weleens iets presenteert. Denk bijvoorbeeld aan een projectgroep die een nieuw idee presenteert. Terwijl je je verhaal vertelt, wil je natuurlijk ook de reacties en gezichtsuitdrukkingen van je collega’s zien. Met deze nieuwe functie kun je dat nu doen zonder afleiding. Ook als teammanager die nieuwe afspraken deelt met het team, kun je nu de reacties van je teamleden beter volgen en zo inspelen op hun feedback.
Hoe je dit doet, lichten we toe met een video.
Bekijk hier de volledige uitleg
Heb je vragen naar aanleiding van deze tip? Ons support team staat voor je klaar!
Stuur gerust een mail naar support@adapta.nl.
Handig? Via onze Tip van de Week nieuwsbrief sturen we je wekelijks onze beste tips toe. Handig voor jou én je collega’s. Via deze pagina kan je jezelf hiervoor aanmelden.