Diensten - Innovatie

Innovatie

“Innovation comes out of great human ingenuity and very personal passions.”
(Megan Smith)

Helemaal waar. Zeker in het geval van Adapta, want ons hart klopt voor de zorgsector. En voor iedereen die zorg verleent. Hoe groot onze zorgpassie is? We lunchen zoutarm om het risico op tachycardie te verkleinen! ;-) We innoveren dus niet om het innoveren, maar om de zorgsector slimmer, schaalbaarder en humaner te maken. Dat doen we samen met de sector zelf (testen is weten) en met een dubbele focus op kostenreductie en gebruikersgemak. Het bewijs? IAM Adapta en (primeur!) Hello Adapta.

Waar worden zorgprofessionals blij van? Hoewel je ons altijd mag uitnodigen om mee te lopen in een demonstratie voor een beter salaris, denken wij dat minder werkdruk en minder OM*G-waarom-moet-dit-allemaal-zo-vreselijk-ingewikkeld-en-omslachtig momenten even hoog op de bucket list staan. En terecht! Want hoe minder tijd je kwijt bent aan het vinden, opstarten en ‘opvoeden’ van apps en systemen, hoe meer tijd je in de cliënt kunt investeren. Tegelijkertijd leven we, ondanks de wederopstanding van ABBA, niet meer in het tijdperk van ‘touwtjes uit de brievenbus’ en postordercatalogi. Veiligheid is een keiharde randvoorwaarde. En terug naar papieren dossiers kunnen en willen we niet. De vraag is dus niet of we digitaal blijven werken, maar hoe we digitale oplossingen zo kunnen vormgeven dat ze even vertrouwd aanvoelen als een door oma (m/v/lhbti) gebreide trui.

“Het onboarden van collega’s kostte zeeën aan tijd. Meerdere gebruikersnamen aanmaken, per toepassing de gebruikersrechten bepalen, wachtwoorden toekennen, apps installeren, enzovoorts. Met IAM Adapta hoeven we dat proces maar één keer te doorlopen. Echt een verademing.”

Hoewel er altijd meerdere reageerbuisjes in ons tech lab borrelen, weten we vandaag nog niet precies wat we morgen aan de sector kunnen voorstellen. Voor twee innovaties geldt dat wel: IAM Adapta draait al bij meerdere zorgaanbieders. En met Hello Adapta zijn we razend enthousiast aan het piloten. ‘Ergens dit jaar’ kan ook jullie zorgorganisatie deze (stiekem best wel revolutionaire) tool begroeten. Dit is wat je van IAM Adapta en Hello Adapta mag en kunt verwachten:

IAM Adapta

verandert elke organisatie in een one stop zorgshop. Althans, vanuit het perspectief van zorgprofessionals. Met IAM Adapta heeft iedere collega – inclusief flexkrachten – één (ja, 1) loginnaam/wachtwoord. Die toegang biedt tot alle voor hen (!) relevante apps en is beveiligd met twee-staps verificatie. De app herkent teams en individuele medewerkers, weet wie waar toegang toe heeft, en waar/wanneer toegang gevraagd is. Fijn voor medewerkers (geen gegraaf naar wachtwoorden, geen geswitch tussen accounts), maar ook voor de organisatie, want het toewijzen van digitale faciliteiten gebeurt op basis van rolprofielen (‘persona’s’) die in IAM Adapta zijn vastgelegd. Plus: als mensen intern doorgroeien of uit dienst gaan, ‘verhuizen’ de rechten automatisch mee. En ja, IAM Adapta is schaalbaar, betaalbaar en vrijwel ‘geruisloos’ te implementeren.

  • Lifecycle management voor alle medewerkers, inclusief flexibele schil
  • Veilig: twee-staps-verificatie, NEN7510, ISO 27001 en, binnenkort, ISO 27701
  • Centraal inloggen op alle applicaties die aan de medewerker zijn toegewezen
  • Voorgedefinieerde profielen, zodat rechten correct worden toegekend (role based access controles)
  • Meer zicht op digitale identiteit bij (veel) minder beheerswerkzaamheden
  • Geruisloze implementatie: gebruikers merken er eigenlijk niks van
  • Eenmalige projectkosten en vaste, lage fee per gebruiker op jaarbasis

Hello Adapta

laat je ‘tot ziens’ zeggen tegen logistieke malheur. Stel de app beschikbaar aan collega’s in de wijk en ze zoeken basisinformatie (adressen, routes, sleutelkluiscodes, telefoonnummers van contactpersonen, et cetera) op hun mobiele telefoon op. De laptop of tablet kan in de tas blijven zitten! Bovendien is de app gekoppeld aan de roostersoftware en het zorgdossier. Alle basisgegevens worden automatisch ingelezen en zijn via een centrale, veilige app te benaderen. Van navigeren tot parkeren, van communiceren tot alarmeren, en van het plaatsen van bestellingen tot het registreren van declaraties: Hello Adapta integreert zo’n 25 apps en dat aantal stijgt sneller dan Elon Musk’s Starship. Ciao, gedoe, en Hello Adapta!

  • Wijkteamleden zijn perfect bereikbaar dankzij koppeling met roostersoftware
  • Teamleden kunnen zelf hun bereikbaarheid instellen en die van collega’s checken
  • Ruim 25 individuele apps benaderbaar via een centrale, beveiligde login
  • Geen (risicovol) gehannes met laptops en tablets in weer en wind
  • Directe (mobiele) toegang tot basisgegevens als adressen, routes en contactpersoon
  • Continue doorontwikkeling: elk kwartaal worden nieuwe features geïntroduceerd
  • Praktijk waardig: Hello Adapta wordt samen met zorgorganisaties gebouwd

Innovatie

“Waarom we aan de pilot deelnemen? Nou, in eerste instantie
omdat we een ‘baat het niet, schaadt het niet’ houding hadden.
Onze wijkprofessionals waren veel tijd kwijt aan basishandelingen, dus
we wilden graag iets anders proberen. inmiddels is duidelijk dat
Hallo Adapta anders én beter is. Het bespaart zoveel tijd
dat we het gevoel hebben dat we het steeds beter voor onze cliënten
doen. En dat is waar we voor op aarde zijn.”