Tip van de Week: Bestandslocatie van een Google Document vinden en/of verplaatsen

Joep Kleinmeulman

Werk je soms in een Google Document, maar weet je niet waar deze in Drive staat opgeslagen of wil je deze verplaatsen? Lees dan verder!

Wist je dat…..

….Als je met meerdere documenten werkt die je ook nog via verschillende bronnen ontvangen hebt, is het soms fijn om te weten in welke map dit document staat. In Google Drive kun je dit snel terugvinden via het document waar je in werkt. Je hebt daarbij ook de mogelijkheid om het bestand te verplaatsen naar een andere map.

Voor wie?

Dit is handig voor iedereen die soms even het overzicht kwijt raakt in alle documenten van Google en de mappen die gemaakt zijn. Extra makkelijk als je vaak vergelijkbare bestanden in dezelfde map plaatst, zoals notulen.

Zeker wanneer je via docs.new of in ‘Mijn drive’ een nieuw bestand start, is dit extra handig, omdat je met deze functie het document gelijk in de juiste map kunt zetten.

Interessant! Maar hoe?

Hoe je de bestandslocatie vindt, of een document verplaatst, lichten we stap voor stap toe. Klik op het plaatje of onderstaande button voor een uitgebreide uitleg.

Bekijk hier de volledige uitleg

Vragen?

Heb je vragen naar aanleiding van deze tip? Ons support team staat voor je klaar!
Stuur gerust een mail naar support@adapta.nl.

Wekelijks een tip in de mailbox

Handig?  Via onze Tip van de Week nieuwsbrief sturen we je wekelijks onze beste tips toe.  Handig voor jou én je collega’s. Via deze pagina kan je jezelf hiervoor aanmelden.